woensdag 28 april 2010

Boek is af, of toch nog niet?

Eindelijk heb ik al de pagina's die ik heb getypt afgeprint en laten binden.
Yep, mijn boek is af (tot hiertoe) Ik ben er eerlijk gezegd van geschrokken dat ik toch zo'n 150 pagina's heb. Vind ik persoonlijk best iets om fier op te zijn.
Nu ligt hij op mijn bureau, goed in het zicht want ik zou hem eigenlijk moeten nalezen.
Ik was er reeds aan begonnen, maar het blijkt een lastige opgave te zijn. Je leest je eigen woorden terwijl je innerlijke stem in je hoofd dingen beaamd of toch anders neer zou schrijven. Dit kan gaan over de plaats van een komma, een bepaald woord of het schrappen van een ganse paragraaf. Is dus niet écht een leuke bezigheid. En dan heb ik het nog niet over het feit dat telkens ik erin lees er weer een nieuw idee/hoofdstuk in me borrelt om geschreven te worden. Het is alsof mijn boek "leeft".
Maar we houden vol met mijn doel voor ogen. Dit jaar dient hij/zij herschreven te worden zodat ik op zoek kan gaan naar een uitgever. Het zou leuk zijn moest 2011 staan voor het jaar dat we verhuizen en het jaar dat mijn eerste boek uitkomt.
Evy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten