donderdag 25 februari 2010

Zuiveringsweek....

Eindelijk lukte het me om deel te nemen aan een zuiveringsweek. Van vrijdag 19 maart tot en met vrijdag 26 maart enkel bezig zijn met jezelf, je lichaam, heerlijk ! En ook : een week zonder man en kind - nog heerlijker. We moeten bekennen dat iedereen er al eens nood aan heeft om alleen te zijn.

Hoe dichter dat maart komt, hoe dichter ook de 'uitdagingen' komen. Blijkt dat Arno (ons zoontje) op vrijdag 19 maart het "100-Woorden Feest" heeft, zaterdag moeten we naar de architecte voor de ondertekening van onze bouwaanvraag en dinsdag 23 maart gaat de film in première waar mijn man aan schreef. Dus : allemaal momenten waar ik bij aanwezig dien te zijn, toch ?

Naar alle waarschijnlijkheid zouden er in die week nog andere dingen moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat we een aannemer hebben om ons huis te bouwen, en ik kan jullie verzekeren dat na reeds één jaar te wachten het hoog tijd begint te worden dat er beweging komt.

Oplossing ?: - vandaag dan maar de zuiveringsweek geannuleerd. 
De dagen dat ik in die week tijd heb ga ik mij opnieuw intensief richting om de laatste hoofdstukken van mijn boek te schrijven.
Misschien was dat van "hierboven" reeds van in het begin de bedoeling. Wie zal het zeggen.

In elk geval zie je maar wat een zuiveringsweek al niet teweeg kan brengen. 
Er worden duidelijk zaken afgehandeld zodat we ze kunnen loslaten... en is dat niet waar zuiveren voor staat ?

Evy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten